قوانین و مقررّات

بنیاد آموزشی دنیای موسیقی

 

آمـــوزش مـــجـــازی مـــوســیـــقـــی تـــخــصـــص مـــاســت .

ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی به شما مخاطب عزیز

      ابتدا از طرف بنیاد آموزشی دنیای موسیقی و جامعه هنری ایران ، به شما دوست عزیز صمیمانه تبریک می گوییم که تصمیم به یادگیری هنر و ورود به جامعه گرم موسیقی ایران زمین گرفته اید و سپس از حسن انتخاب و اعتماد شما به بنیاد آموزشی دنیای موسیقی به عنوان راهنما و آموزگار علم شیرین موسیقی ، نهایت سپاس و قدردانی را می نماییم و نوید این امر را به شما می دهیم که در ازای این حسن انتخاب و اعتماد صمیمانه شما شرایطی را برای شما مخاطب گرامی فراهم نماییم که گام به گام مراحل رشد و فراگیری موسیقی را پشت سر گذارید و به عالی ترین درجّات و مراتب علمی و عملی موسیقی دست یاببد .    ما با تجربه سال ها مطالعه ،تحصیل و یادگیری علم موسیقی ؛ سال ها تدریس ، آموزش و برگزاری دوره های مختلف آموزش موسیقی و همچنین تحلیل ، بررسی ، آزمون و گردآوری روش های مختلف آموزش از راه دور و روش های آموزش مجازی نوین و بهره گیری از آخرین متد آموزش مجازی روز دنیا که در شعب مجازی دانشگاه های معتبر سرتاسر دنیا استفاده می گردد بستری را فراهم کرده ایم که شما به عنوان هنرجوی موسیقی در تمامی مراحل یادگیری علمی و عملی موسیقی ، حضور مفید و موثر استاد را در کنار خود حس خواهید کرد و با بازده بیشتر از هنرجویان شرکت کننده در کلاس های فیزیکی استاد محور و سنَتی موسیقی به یادگیری و کسب مهارت در زمینه های مختلف موسیقیایی بپردازید و البته با سرعت فراگیری بسیار بیشتر و در دوره هایی به مراتب کوتاه تر از دوره های سنتّی استاد محور و فیزیکی پله های ترّقی و پیشرفت را تا رسیدن به مقصد نهایی خود طی خواهید کرد.        در ذیل به طور مختصر به برخی از دلایل سرعت بالاتر و اثربخشی بهتر آموزش های مجازی و هنرجو محور و مزایای کلّی سیستم نوین آموزش مجازی بنیاد دنیای موسیقی نسبت به آموزش های آموزشگاهی سنّتی و استاد محور اشاره خواهد شد :

–         در سیستم سنّتی آموزش هنرجویان باید زمان خود را با زمان برگزاری جلسات آموزشی هماهنگ نمایند و در صورت عدم حضور درجلسات ، هزینه پرداختی جهت آن جلسه سوخت خواهد شد امّا در سیستم آموزش مجازی هنرجو بسته به زمانبندی فعالیّت های روزمره زندگی خود  می تواند در هر زمان از شبانه روز ، هر روز هفته و هر مناسبت و یا روز تعطیل که آمادگی یادگیری و قصد برگزاری کلاس موسیقی و کسب مطالب جدید از مبحث آموزشی مورد مطالعه خود را دارد اقدام به حضور در کلاس اختصاصی و مشاهده درس جدیدی از مبحث مورد تحصیل خود نماید .

–         همچنین با توجه به توانایی انتخاب زمان برگزاری کلاس های آموزشی دوره توسط هنرجو ، طول مدّت زمانی دوره آموزشی مربوطه و فواصل بین جلسات دوره به عهده خود هنرجو می باشد و هنرجویان بر اساس توانایی های شخصی ، زمانبندی های روزمره زندگی و اوقاتی که به تمرین و یادگبری موسیقی اختصاص می دهند دوره آموزشی مربوطه را در مطلوب ترین زمانی که مختص به خود آن ها و مطابق با شرایط آنها است طی کرده و به پایان می رسانند.

–         در کلاس های سنتّی استاد محور آموزشگاهی با توجه به محدودیت زمانی کلاس و تعداد بالای هنرجویان (۶ تا ۱۵ نفر) اساتید عملاً امکان توجه و تمرکز بر یادگیری یکایک هنرجویان و نقاط ضعف آن ها را ندارند و از این رو ، هنرجویان  از یادگیری بسیاری از مطالب بیان شده طی دوره باز می مانند و به دلیل ارتباط پبوسته سلسله مباحث موسیقیایی با یکدیگر ، هنرجویان در جلسات بعدی و مقاطع بالاتر با مشکل عدم درک و یادگیری درست مطالب روبرو  می شوند و با تفکر نادرست : (کار من نیست/ استعدادش را ندارم / من موسیقی را نمی فهمم / کشش ذهنی ندارم / موسیقی را درک نمی کنم و … )  ناگزیر فراگیری موسیقی را برای همیشه به فراموشی می سپارند و چه بسا استعدادهای بزرگ بالقوه یی که به دلیل ناکارآمدی سیستم آموزشی سنتّی از بین می روند .

–         در برخی از سیستم های آموزش سنّتی آموزشگاهی یا همان آموزش استاد محور به دلیل اخذ شهریه ماهیانه و یا ترمیک از دید عدّه یی معدود از دست اندرکاران غیر حرفه یی که از قضا این روز ها کم تعداد هم نیستند ، صرفه اقتصادی بر آن است که دوره ها طولانی و فرسایشی باشند ، لااقل در کوتاه مدّت(اینان در بلند مدّت به دلیل عدم موفقیت در آموزش صحیح هنرجویان و کسب اعتبار منفی پاسخ عکس خواهند گرفت) پس دوره ها را تا جایی که می توانند طولانی و فرسایشی می کنند و … امّا در بنیاد آموزشی دنیای موسیقی سعی بر افزایش کارایی و بازدهی آموزشی در کوتاه ترین مدّت است و سیاست این بنیاد برگزاری دوره های آموزشی مفید فشرده و پرورش هنرمندان حرفه یی در کوتاه ترین زمان ممکن است ؛ پس حتی الامکان از اتلاف وقت هنرجویان پرهیز می گردد ضمن آنکه آموزش های بنیاد دنیای موسیقی هنرجو محور است ، یعنی کلیه مطالب و منابع آموزشی دائما در دسترس است و این هنرجو است که با یادگیری هر قسمت به سراغ قسمت بعدی می رود و به بیان دیگر خود هنرجو مدّت زمان دوره آموزشی خود را تعیین می نماید.

–          همچنین با توجه به عدم امکان تکرار جلسات در سیستم آموزش سنّتی ، هنرجو در صورت عدم یادگیری یا فراموش کردن مطالب امکان برگشت به عقب و مرور مجدد جلسات آموزشی را نخواهد داشت امّا در سیستم آموزش مجازی و هنرجو محور ، کلیه آموزش ها و جلسات مختلف آموزش دائماً برای هنرجویان در دسترس است و ضمن این که در زمان یادگیری نیز امکان تکرار چندین باره مطالب بدون هیچ محدودیتی فراهم می باشد ، در هر زمان دیگر و بعد از گذشت هر تعداد از جلسات آموزشی هنرجویان در صورت نیاز امکان بازگشت و مرور دوباره جلسات آموزشی گذشته را خواهند داشت .

–         مطالعات و بررسی های مختلف نشان داده که درگیر کردن هنرجویان در مسائل و مراحل مختلف فرآیند آموزش ، ضمن بازدهی و راندمان بالاتر آموزشی ، منجر به ایجاد علاقه مندی و پیگیری خاص هنرجویان خواهد شد و این امری کاملاً متفاوت از سیستم کلاسیک آموزشی استاد محور است که سیستمی ، کسل کننده، یکنواخت و هنرجو گریز است .

–         بر اساس آمار ، دانش آموختگان مراکز خاص آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی که با سیستم های آموزشی نوین دانشجو محور از قبیل :  آموزش از راه دور ، غیر حضوری و مجازی و … به آموزش و تربیت نیروی تحصیل کرده می پردازند ، به مراتب از سطح علمی بالاتر و دانش و بینش عمیق تری نسبت به افراد تحصیل کرده در مراکز آموزشی کلاسیک استاد محور و سنّتی دارا می باشند و ضمناً این افراد از آینده شغلی بهتری بهره مند بوده و از دانش خود در زمینه کار عملی نیز بهره بیشتری می برند و به بیان دیگر دانش این دسته در زمینه های عملی از کارایی بیشتری برخوردار است .

banner-arrangement

بنیاد آموزشی دنیای موسیقی

www.learn-music.ir